Jaa sisältö

Laadukkaan tuotteen on kestettävä kulutusta - niin ohjelmistoratkaisuissa kuin lattiapinnotteissakin

- Sähköistyminen on välttämättömyys tänä päivänä. Merkittävin uudistus meidän kohdallamme on ollut sähköinen osto- ja myyntilaskujen käyttöönotto. Tämä nopeuttaa uskomattoman paljon työskentelyä, ja ennen kaikkea ratkaisun ansiosta on päästy jatkuvasta paperin pyörittämisestä eroon, kertoo Työnjohtaja Jorma Kareinen Parketti Romanoff Oy:stä

Jatkuvuus, laatu ja kestävyys kuvaavat hyvin Parketti Romanoff Oy:n toimintaa. Perheyritys on kasvanut ja vahvistanut juuriaan pääkaupunkiseudulla yli 30 vuoden ajan kasvattaen verkkokauppansa avulla toiminta-alueensa kattamaan koko Suomen. Yritys on tähänastisen historiansa aikana toimittanut yli viisi miljoonaa neliötä lattiapinnotteita asiakkailleen. Visma Nova -ratkaisusta on vuosien kokemus. Ohjelmistoratkaisu hankittiin jo 90-luvulla paikallisen Visma Partnerin Aames Oy:n kautta.

Parketti Romanoffin kanssa samoissa tiloissa toimii myös Lista Romanoff Oy. Lista Romanoff Oy on vuonna 2007 perustettu yritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat materiaalitoimitukset ja listoitustyöt mm. liiketiloihin, uudiskohteisiin ja saneerauskohteisiin. Visma Nova -ratkaisua käytetään myös tässä sisaryrityksessä.

Kaikki samalta partnerilta

Visma Nova -ohjelmisto on kattanut alusta saakka ratkaisut laajasti yrityksen materiaali-, henkilöstö- sekä taloushallinnon osa-alueisiin. Vuonna 2012 ratkaisua laajennettiin hankkimalla Visma Monipankki maksuliikenneasioihin sekä Visma Document Center sähköisiin laskuihin ja niiden kierrättämiseen.

-Sähköinen osto- ja myyntilaskujen käyttöönotto oli kyllä hyvä ratkaisu. Halusimme järkevän, integroidun systeemin ja sellaisen sitten saimme. Rakennusliikelaskutuksen puolella säästetään nykyisiin merkittävästi aikaa, kun ei tarvitse enää mitään manuaalisesti postitella. Tällä tavalla palvelemme myös omia asiakkaita, sillä suuret rakennusliikkeet eivät nykyisin edes enää halua ottaa vastaan paperilaskuja. Mitä Aames Oy:n toimintaan tulee – heidän väki osaa hommansa ja palvelu on nopeaa. Olen tyytyväinen yhteistyöhömme, Kareinen toteaa.

Aames Oy on ohjelmistoratkaisun lisäksi toimittanut Parketti Romanoff Oy:lle koko heidän tarvitsemansa it-laitteiston. Aameksen Kimmo Tattari luonnehtiikin heidän olevan Parketti Romanoff Oy:n pääyhteistyökumppani it-asioissa.

Kokonaispaketti ja integraatio ratkaisevat

Vaikka Parketti Romanoffin väki asioi ohjelmistoratkaisua koskevissa kysymyksissä ensisijaisesti tutun paikallisen osaajan kanssa, yhteyttä on otettu myös Vismaan. Kareisella itseltään löytyy kokemusta Visman tuottamista palveluista, kuten asiakastuesta sekä Visman koulutuksista.

-Tänä päivänä jatkuvuuden takia ei mielestäni kovin pieneen toimittajaan kannata turvautua. Visma toimittajana on tunnettu, taustalla on tarpeeksi laaja organisaatio, joka tarjoaa yhteensopivia ratkaisuja ja pysyy ajan tasalla lakisääteisistä asioista. Myös monipuoliset palvelut ovat ison talon etuja. Ainahan puolin ja toisin pitää kehittyä. Meillä itsellämme on parhaillaan harkinnassa ohjelmiston laajennus kattamaan myös Visma liikkuvan työn ratkaisut. Asentajiahan meillä on 30 ja muu henkilöstö päälle, joten tarvetta tällaiselle kyllä olisi, miettii Kareinen haastattelun päätteeksi.

Jaa sisältö